Translate

23 Ocak 2017 Pazartesi

Fırında Beşamel Soslu Tavuklu Krep


Tavuklu ve Garnitürlü Krep
 Fırında Beşamel Soslu Tavuklu Krep





Merhabalar sevgili dostlar, bugün sizlere efsane bir lezzetin tarifini vereceğim. Bu leziz yemeği daha önce çok şık bir davette tatmıştım .. konuklara genellikle başlangıç olarak servis edilen bu enfes tarifi mutlaka denemelisiniz ! Ben eğer bir tarifi şiddetle tavsiye ediyorsam hiç çekinmeden deneyin...Çünkü bize uymayan, damak tadımıza yakışmayan lezzetler hakkında genellikle ayrıca bilgi veriyorum, biliyorsunuz. Peki efendim neymiş bu harika tarif ?
-Krep ;)
-Evet krep....
Peki sıradan bir krep nasıl olurda bu kadar muhteşem bir lezzete dönüşür, şimdi hep birlikte öğreneceksiniz.
Bugün sevgili melek anneciğim fırında tavuk yapacaktı....ben durur muyum?
-Asla..;)
Neyse efendim tavuğu fırına girmeden önce yakalayıp şöyle işime yarayan kısımlarından biraz alayım dedim;) göğüs kısmından yaklaşık 350 gr kadar et almış olabilirim;)
-Tabii annemin izni var canım amannnnn sende ;)
Sonuçta kızının yine harika şeyler çıkartacağından o kadar emin ki kadıncağız...;)
Sağolsun benim melek anneciğim bir de  yazdan bezelye koymuştu derin dondurucuya .. biraz bezelye,biraz havuç derken bi baktım benim garnitür hazır;)
Dileyen hazır karışık garnitür kullanabilir bu tarif için ama ben mecbur kalmadıkça hazır ve işlenmiş ürünleri pek kullanmıyorum ve tasvip etmiyorum.

O  halde artık zaten lezzetli olan krebi extra extra lezzetli yapan  tarifimize geçeeeeeeeeelimmmmmm;)


Not: Resimleri daha net görmek için görsellere tıklayınız.




Malzemeler:

Krep İçin;
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
  • Krep hamuru olacak kadar un ( yaklaşık 9-10 yemek kaşığı)
(Benim kullandığım tava ile bu  ölçüden 7 adet krep çıktı)

İç Malzemesi  için;
  • 350-400 gr kadar tavuk göğsü (kişi sayısına göre miktarı değiştirebilirsiniz.)
  • 2 su bardağı kadar bezelye    
  • 2 adet havuç
  • 2 adet soğan
  • Tuz
  • Karabiber
  • Pul biber
  • Sıvıyağ
Not: Bu oranları ben göz kararı yaptım, sizler malzemeleri artırabilir ya da azaltabilirsiniz.. ya da damak zevkinize göre başka malzemeler kullanabilirsiniz..(yeşil biber, kırmızı biber, soya sosu vs..)

Beşamel Sos İçin;
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağı ya da margarin
  • Tuz
Üzeri İçin;
  • Rendelenmiş kaşar peyniri




Hazırlanışı:

Öncelikle küçük bir tencerede iç malzeme hazırlanır..bunun için soğanlar yemeklik doğranır ve bir miktar yağ ile kavrulmaya bırakılır ve ardından sırasıyla  ince ince doğranan havuçlar eklenir ve birkaç kez karıştırılarak bezelye eklenir aynı işlemden sonra küp küp doğranan tavuklar eklenir.Tuz, karabiber ve pulbiber eklenerek kendi suyunda bir müddet kavrulur.Tencereye yapışmaması için ara ara  az bir miktar sıcak su eklenir. Tamamen suyunu çekip pişince  soğuması için ocaktan alınır.(Bütün malzemelerin ayrı ayrı yumuşaması gerekir.)

***
Krep için sütün içine 2 yumurta kırılır ve sıvıyağ eklenerek güzelce çırpma teli ile çırpılır.Daha sonra tuz ve un eklenerek karıştırılır, boza kıvamından daha akışkan bir krep harcı elde edilir.(Çok aşırı akışkan olursa un,  koyu olursa süt ilavesi yapabilirsiniz.)
Krep harcı hazır olduktan sonra tamamen kızan tavaya 1 kepçe yardımı ile karışım dökülür ve tavanın her tarafına eşit yayılır.Ben krepleri yağsız bir şekilde  her defasında tam 1 kepçe dökerek teflon tavada yaptım, sizler dilerseniz 1-2 damla sıvıyağ kullanabilirsiniz..Bütün krepleri havaya atmak suretiyle krep show (şov) yaparaktan bitirdim;)  (bu işlem esnasında hiç ocağın başından ayrılmayın ve ara sıra tavayı sallayın ki eşit pişsin.)

***
Sıra geldi beşamel sosa..bunun için uygun küçük bir tencereye tereyağı alınır ve tereyağı eriyince un eklenerek  birkaç dakika kavrulur..daha sonra süt ve tuz eklenerek pürüzsüz bir hal alıp koyulaşıncaya kadar hiç durmadan çırpılır.Ve kıvamını alıp kaynayan sos ocaktan alınır.

***
Artık herşey hazır olduğuna göre sıra geldi kreplerimizi sarmaya..2-2,5 yemek kaşığı kadar iç harcı kreplerin tam ortasına konur ve yaprak sarmada olduğu gibi sarılır.Bütün krepler sarıldıktan sonra her birinin üzerine beşamel sos gezdirilir..veee son olarak beşamel sos gezdirilen bütün kreplerin üzerine bol miktarda iri kaşar rendesi konulur ve 200-250 derece önceden ısıtılmış fırında kaşarlar nar gibi kızarıncaya dek pişirilir.

Sıcak sıcak servis edin ve parmaklarınıza dikkat edin;) parmaklarınızı yiyeceğiniz beşamel soslu garnitürlü ve tavuklu krebimiz hazır..

Herkese afiyet olsun..











Bon Appetit










2 yorum:

  1. Yaptigin butun tariflerin gibi bu tarifin de cok guzel lezzetli ve istah acici gorunuyo hangisini yapacagima karar veremiyorum

    YanıtlaSil
  2. Valla bu enfes yani bu tarifi yapmayan kalmasın bence 👌👌👌👌👌

    YanıtlaSil