Translate

16 Şubat 2017 Perşembe

Naked Cake nedir? Nasıl Yapılır? Naked Cake Tarifim

İpeksi Mutfak
Naked Cake


İpeksi Mutfak
Naked Cake
 
İpeksi Mutfak
Naked Cake
 
İpeksi Mutfak
Naked Cake
 
İpeksi Mutfak
Naked Cake
 

 

Merhabalar, bugün sizlere son zamanların hatta son yılların gözde pastası naked cake hakkında bilgi vereceğim hem de ben bu pastayı nasıl yorumladım onu anlatacağım.

Son zamanların trend pastası "naked cake" isminden de anlaşıldığı üzere  aslında üzeri kaplanmamış ya da yarı kaplanmış çıplak kek demektir. Peki nasıl oldu da birdenbire bu kadar yükselişe geçti naked cake, hemen açıklayayım. (Bu arada muzip insanların aklına çıplak insan modasından sonra çıplak pasta modası gelmesin yazımın devamını okuyun.)

Angelina Jolie'nin 2014 yılındaki düğününde oğlu Pax sevgili anne ve babası için böyle bir pasta hazırlamış. Tahmin edersiniz ki bu kadar ünlü bir çiftin düğün pastası da tüm genç kızların hayalindeki düğün pastasını rafa kaldırmıştır. Artık herkesin hayali retro olan bu naked cake yani üzeri bol krema ile kaplanmamış, oldukça doğal ve meyvelerle hatta canlı çiçeklerle bezenmiş olan pastadır.

Evet Angelina Jolie ve Brad Pitt çifti ayrılmış olabilir ancak insanların gözünde onlar hala Hollywood'un en ünlü ve en yakışan çiftidir. Ne yani onlar ayrıldı diye onların hayranı olan milyonlarca insan düğün pastalarını değiştirecek değil ya ;) onların pastası belli son trend "naked cake".
Şahsen ben özellikle naked cake'nin canlı çiçeklerle oluşturmuş olduğu kompozisyona bayılıyorum. Naked cake çılgınlığı düğün, nişan, doğum günü akla gelebilecek her türlü kalabalık organizasyon için ideal. Ancak en çok düğünlerde özellikle de açık havada yapılan kır düğünlerinde tercih ediliyor. Düşünsenize böylesine önemli bir günde kim ister ki sıcak yaz günlerinde o devasa, çok katlı ve muhteşem düğün pastasının kremasının erimesini ve  rezil olmayı? Ya da üzerindeki o harika ama şeker hamurundan yapılan figürlerin her an eriyecek ve yamulacak korkusuyla kim yaşamak ister ki? Tabii ki kimse istemez işte o yüzden hem çok doğal olan hem de risksiz bir pasta olan naked cake son yılların vazgeçilmez düğün pastasıdır.

Dünyadaki mutfak trendlerini ülkemize genellikle MSA (Mutfak Sanatları Akademisi) tanıtıyor.
Açıkçası ben bu tarz şeyleri kendim yakalamayı daha çok seviyorum. Çok araştırmacı ve şahsıma münhasır biri olduğumdan bazı şeyleri çok daha erken fark edebiliyorum. Peki bu yazıyı neden bu kadar geç yazdın diyenlere de bloğumu yeni açtığımı belirtmek isterim.

Yapması ustalık isteyen bir pasta türüdür ayrıca naked cake. Zira yapım aşamasında yaptığınız hataları kremayla kamufle etme şansınız yoktur. Onun için özellikle pandispanyayı kusursuz yapmanız gerekmektedir.


Bu arada naked cake tarifini yapmasaydım bu gece uyuyamayacaktım :) o yüzden ben de hemen evdeki malzemelerden bir iki tane 4 kişilik porsiyonlar halinde naked cake yaptım ve yine evdeki malzemelerle süsledim. Sizler dilerseniz tek kişilik porsiyonlar halinde de yapabilirsiniz.
İlerleyen zamanlarda çok katlı düğün pastası edasıyla yine çok şık naked cake yapacağım.
 
Not: Resimlerin daha net görünmesi için mobilden girenler görsellere  tıklayabilirler.
 

İpeksi Mutfak
Naked Cake

İpeksi Mutfak
Naked Cake
 
İpeksi Mutfak
Naked Cake

                                 

O halde benim yapmış olduğum sıfır hata naked cake tarifime geçelim;) bu arada son zamanlarda hep aynı pandispanyayı yaptığımı farkettim..Joker bir tarif hem çok pratik hem de o istediğimiz sünger dokuyu çok iyi yakalatan bir tarif. Tabii bütün püf noktalara dikkat etmek şartıyla.Mesela yuımurtaları çırptığımız kapta özellikle beyazları çırptığımız kapta 1 damla dahi su damlası olmayacak, kap kupkuru olacak.

                         

Malzemeler:

Pandispanya için;
  • 3 adet büyük boy yumurta (Yumurtalar küçükse 4 adet kullanın.)
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı un
  • Yarım çay bardağı nişasta
  • Yarım çay bardağı sıcak su
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
Kreması İçin;
  • 1 paket krem şanti ya da  1 paket sıvı krema
  • Beyaz kuvertür çikolata (100 gr)
Arası için;
  • Dilediğiniz meyve ya da çikolata rendesi (Ben bitter çikolata rendesi  ve evde bulunan meyveleri kullandım.)
Üzeri için;
  • Canlı çiçekler, beze, macaron vs.
  • Meyve sosu
Hazırlanışı:

Pandispanya;

Yumurta sarısı ve beyazlarını ayırın. Yumurta sarılarını şekerle rengi açılana kadar iyice çırpın. Diğer malzemeleri de yumurta sarılarına ilave edip güzelce karıştırın. Ayrı bir kapta yumurta beyazlarını iyice kar gibi oluncaya dek mikserle çırpın. Sonra yumurta sarılı karışıma 3 seferde kar gibi beyaz karışımı ekleyin ve havasını kaçırmadan alttan üste doğru güzelce karıştırın. Karışımı fırın kağıdı serilmiş 2 adet yuvarlak yanmaz kek kabına boşaltın ve eşit bir şekilde yayın daha sonra  4-5 kez sert bir şekilde zemine  vurarak tamamen eşitleyin ve önceden ısıtılmış 170 derece fırında pandispanyayı pişirin.Kürdan yardımıyla kontrol edin ve kürdan temiz çıkıyorsa pandispanyanız pişmiş demektir. Bu kaplarda pişirince kolay pişmiyor (pandispanya yüksek olduğu için), fırının derecesini düşürüp içini çekmesini bekleyin.Ya da dikdörtgen borcamda yapıp daha sonra yuvarlak bir kalıpla 6 adet daire çıkarıp 2 farklı naked cake yapabilirsiniz.Soğuması için fırından çıkarın ve tamamen soğumadan asla kesmeyin!
Ben pişen daire şeklindeki pandispanyalarımı 3 eşit parçaya bölüp 3 katlı bir naked cake elde ettim, yüksek olması çok daha şık görünüyor özellikle naked cake de ama sizler dilerseniz 2 kat şeklinde de yapabilirsiniz.

Krema İçin;

100 gr beyaz çikolatayı benmari usulü eritelim.Bunun için küçük bir tencere ya da cezvenin yarısına kadar su doldurun ve orta hararetli ateşin üzerine alın ve cezveden büyük ve ısıya  dayanıklı bir kabın içine çikolatayı koyun ve hiçbir şekilde suya temas etmeyecek şekilde cezvenin üzerine oturtun ve dikkatli bir şekilde eritin. Daha sonra 200 ml sıvı kremayı mikserle koyu bir kremşanti haline gelene kadar çırpın,  eriyen ve ılık hale gelen beyaz çikolatayı kremaya ekleyip güzelce karıştırın.
Daha sonra pastanızı süsleme aşamasına geçin.. pandispanyanın ara katına elde ettiğiniz kremayı sürün ve evde bulunan taze meyve ya da çikolata rendesi vs. artık evinizde ne varsa kullanabilirsiniz. Diyelim ki evde sıvı kremanız yok benim yaptığım gibi krem şanti kullanabilirsiniz ve yine aynı şekilde eritilmiş ve ılık hale gelen beyaz çikolatayı çırpılmış kremşantiye  ekleyip güzelce çırpın. Pandispanyayı ben çok az süt ile ıslatıp aralara kremşanti sürüp biraz da rende çikolata ve evdeki meyvelerden  yararlandım.En son ise evde bulunan canlı çiçek ve şeker hamurundan yaptığım ve gerçeğini aratmayan macaron ile süsledim. Hee bir de yine evde bulunan şeker mi şeker uçuk pembe bezeleri de süslemede kullandım.
Bu tamamen size kalmış bir kompozisyon işlemi aslında mesela ikinci pastamı kalan krem şanti ile hafifçe sıvazlayıp yarı örtük halde bırakıp üzerine yine yarısına gelecek şekilde orman meyveli sosu gezdirdim ve canlı saksı çiçeği ile süsledim.


İpeksi Mutfak
Naked Cake



İpeksi Mutfak
Naked Cake


 
İpeksi Mutfak
Naked Cake

 
 
İpeksi Mutfak
Naked Cake

İpeksi Mutfak
Naked Cake
 

Umarım denersiniz..Herkese şimdiden afiyet olsun.

Bon Appetit!



Hazırlayan ve Yazan: İpek TÜLEK



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder