Translate

13 Ocak 2017 Cuma

Salepli Nefis Kurabiye (SAHLEP)



Salepli Nefis Kurabiye


Efendim malum kadınlar çiçeklere bayılır hele söz konusu orkideler ise ;) beyaz, pembe, mor, mavi hele saks mavisi ise aman Allah'ım;)
Her biri Allah'ın kusursuz yaratma sanatını ifşa ediyor değil mi? Ben de bugün sizlere orkide ailesinin toprak altı yumrularından elde edilen "salep" ile harika bir kurabiye yaptım;)

Kış aylarının gelmesiyle birlikte sıcak salep keyiflerimiz hiç bitmez hele bir de bembeyaz kar manzarasına karşı içilirse inanılmaz bir haz verir.Şimdi  en az içimi kadar haz veren bu tarifi nasıl anlatsam sizlere;)  Fırından çıkan mis gibi kokusunu mu anlatayım yoksa 7 aydır fitness salonundan çıkmayan ve akşam fazla yemek yemeyen kardeşimin  gecenin bir yarısı  kurabiyeleri 2'şer 3'er götürmesini mi ;) öyle bir şey işte anlatılmaz yaşanır cinsinden ;)
Yalnız tarifi paylaşmadan önce orkide kadar naif olan bu kurabiyeye şekil verirken çok dikkatli olmanızı tavsiye ediyorum ;)


Salepli Nefis Kurabiye




Salepli Nefis Kurabiye


Not: Telefondan (mobil) girenler görsellere tıklayarak resmi daha net görebilirler.

Malzemeler
  • Oda sıcaklığında yarım paket margarin ya da tereyağı (125 gr) (Ben bu tarz hashas kurabiyelerde tereyağı kullanmanızı tavsiye ederim.)
  • 1 Türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 2 Türk kahvesi fincanı nişasta (buğday ya da mısır farketmez)
  • 2 paket salep ( Marketlerde satılan paketler- Ülker ve Nestle gayet başarılı)
  • 1 Türk kahvesi fincanı pudra şekeri ( yeterli çünkü salepte de şeker var)
  • 3 su bardağına yakın un (yavaş yavaş kontrollü bir şekilde eklenecek dikkat! hamur çok sert olmayacak yoksa parçalanır!!!)
  • Üzeri için pudra şekeri ya da tarçın ekleyebilirsiniz (abartıp salebin aromasını yok etmeyin, ben bunların yerine aşağıda belirttiğim gibi salep serptim)
(Ben salebin aromasını yoğunlaştırmak adına kendim yaptığım kurabiyelere elimde fazladan olan salepten serptim hem çok şık oldu hem de lezzeti ikiye katladım, sizler de benim gibi yapabilirsiniz, pudra şekeri ya da tarçın yerine paket salepten serpin bence  nefis oluyor.)




Emaneti yükledik araç yola çıktı  abi;)


Hazırlanışı

Un ve nişasta hariç tüm malzemeleri yoğurma kabına alın (tereyağı, sıvıyağ, pudra şekeri, salep)
elinizle güzelce karıştırın ve nişastayı ekleyin tekrar karıştırın en son unu azar azar kontrollü bir şekilde ekleyin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun.

Şekil verirken çok dikkatli olun merdaneyi fazla bastırmayın hatta size bir ip ucu daha vereyim özellikle hashas kurabiyeleri yaparken bir parça  avuç içi kadar olan kare şeklindeki  fırın kağıdının üzerinde şekil verirseniz tepsiye transfer işlemi çok daha kolay olacaktır ve kurabiyeleriniz çok zarar görmeyecektir.Ayrıca içinde kabartma tozu olmadığı için biraz daha kalın yapabilirsiniz diğer kurabiyelere oranla yoksa kabarmayacaktır.Tabii bana göre herzaman en başarılı kurabiye tereyağı ile yapılan ve içinde  kabartma tozu olmayan kurabiyedir ;) yani bu tarif de tam benlik hatta ben biraz kendime göre değiştirdim;) Ancak benim dediklerimi harfiyen uygularsanız hayatınızdaki en leziz kurabiyelerden biri olacağının teminatını verebilirim, sadece biraz dikkat 👀

Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20 dk ya yakın pişirebilirsiniz ara sıra kontrol edin ve fırının yanından ayrılmayın derim çünkü kurabiyeler hem çok çabuk pişer hem de en güzel kurabiye üzeri beyaz olan ya da hafif pembeleşmiş olandır. (Bu arada kurabiyelerde pişirme esnasında fırın kağıdı kullanmanızı öneririm. )

Eğer şekil vermede zorlanıyor ve vakitten tasarruf etmek istiyorsanız sade yuvarlak yapabilirsiniz benim tosbanın üzerindeki gibi ;) Bu yeşil şirin woswos benim  yakışıklı mı yakışıklı dünya tatlısı yeğenimin bu arada 👷 bizde unutmuş eeeee ben de bir araba koleksiyoneri olarak sunumda değerlendirdim :) özgün olmak böyle bişey 👌

Mutlaka şu salep zamanını değerlendirin ve bu tarifi yapın, şimdiden herkese afiyet olsun.

Heeee bu arada salep demişken  salebin faydaları hakkındaki yazımı okudunuz mu? okumayanlar için hoş sohbetli "salebin faydaları" yazımı okumanızı  tavsiye ederim;) okumak isteyenler buradaki linkten 👉  http://ipeksimutfak.blogspot.com.tr/2017/01/salebin-faydalari.html ulaşabilirler.

Mutlu ve sağlıklı günler...❤









                Bon Appetit!

5 yorum:

  1. Yediğiniz bùtùn kurabiyeleri unutun bunu bir kurabiye canavarı olarak söylüyorum.👌

    YanıtlaSil
  2. yaaa kulaklarını boşuna çınlatmıyorum ben devamlı;)

    YanıtlaSil
  3. Gorunusu kadar tadida cok guzel bi kurabiye herkese yapmasini tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık efendim:) ben de herkese tavsiye ederim.Çok orijinal ve lezzetli bir tarif.

      Sil
    2. Ellerinize sağlık efendim:) ben de herkese tavsiye ederim.Çok orijinal ve lezzetli bir tarif.

      Sil