Translate

18 Ocak 2017 Çarşamba

FIRINDA PALAMUT

Özel Soslu Fırında Palamut
Fırında Palamut

Merhabalar, hazır balık mevsimindeyiz sizlere harika ve çok pratik bir palamut tarifim var.
Ben palamuta çok yakışan harika bir sos yapıyorum herzaman..dilerseniz biran önce başlayalım;)


Not: Telefondan (mobil) girenler görsele tıklayarak resmi daha net görebilirler.


Malzemeler:
  • 2-3 adet orta boy palamut
  • 2-3 adet  orta boy patates
  • 1 adet limon   (yarısı sosta kullanılacak)
  • Zeytinyağı
  • 5-6 dal dere otu ( sapları hariç)
  • 6-7 diş sarımsak
  • Tuz
  • Pul biber
  • Ben süslemek için mevsim sebzelerinden yararlandım sizler dilediğiniz ve balığa yakışan herhangi sebzeyi kullanabilirsiniz.




Hazırlanışı:

Sosun yapılışı:

Öncelikle bir tutam dereotunu çok ince şekilde kıyın ve cam bir kaseye alın, daha sonra sarımsakları rendeleyip içine ekleyin. Sonra yarım limon sıkın ve yaklaşık 1 çay bardağı zeytinyağı ilave edin. En son tuzunu ve pul biberini ekleyip güzelce karıştırın.(sarımsakları ve diğerlerini dilediğiniz gibi artırabilirsiniz.)

                                 ***
Temizlenip yıkanan palamutları dilimleyin ya da aldığınız yerde  temizletip, kestirebilirsiniz. Ben genelde kendim temizliyorum. İyice yıkayıp süzdükten sonra tuzlayıp fırın kağıdı koyduğunuz tepsiye yerleştirin. Patatesleri de çok ince olmayacak şekilde istediğiniz gibi dilimleyin ve onları da tuzlayıp fırın tepsisine yerleştirin. En son hem balıkların hem de patateslerin üzerine sostan fırça yardımıyla sürün ancak sadece sıvı kısmından sürün. Daha sonra 200-250 derece fırında palamutlar nar gibi oluncaya kadar kızartın, çok aşırı kalmasın kurur.
Piştikten sonra palamutları ve patatesleri servis tabağına alıp üzerine dere otlu sarımsaklı sostan koyun, sosun yeteri kadar yağı kalmadıysa ilave edin. (Arzu ettiğiniz gibi içindeki malzemeyi artırıp azaltabilirsiniz.)



Afiyet olsun.


Bon Appetit!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder