Translate

29 Ocak 2017 Pazar

GÜLLAÇ

Güllaç



Merhabalar, bugün Ramazan ayında yapmış olduğum güllaç gözüme çarptı galeride ve ben de sizlerle paylaşmak istedim. Genellikle Ramazan aylarında soframızda bulunur kendileri ancak bazen hafif sütlü tatlılarla geçiştirmek istediğimiz öğünler için de birebirdir...hafif ve pratik olan bu tarifin adından da anlaşıldığı üzere genellikle içinde gül suyu bulunur ancak ben gülsuyu kullanma taraftarı değilim.. öncelikle gıdalarda kullanabileceğimiz doğal gül suyu bulmak çok zor, genellikle satılan gül sularının % 99 'u kozmetik sanayiinde kullanılan ve içerisinde bol miktarda kimyasal bulunan gül sularıdır. Diyelim ki evde kendimiz bahçemizde bulunan güllerimizden elde edeceğiz bu çok güzel olur ama fazla kaçırmamak lazım çünkü bu sefer tatlıda ağır bir gül aroması oluşuyor...Tabii ki tercih sizin ama bizim evde kimse sevmediği için ben kullanmıyorum genellikle.
Eğer organik  gül suyu bulabilirseniz ya da kendiniz evinizde yapabilirseniz çok güzel bir cilt toniği oluyor belirtmeden geçemeyeceğim❤

O zaman tarifimize geçelim artık.

Malzemeler:
  • 1 paket güllaç (10-12 adet)
  • 1 litre süt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
Arası için;
  • 1 kase dövülmüş fındık ve ceviz (sizler fıstık , badem vs. de kullanabilirsiniz.)
Üzeri İçin;
  • Nar tanesi, vişne, antep fıstığı vs.
Hazırlanışı:

Güllacı dilerseniz yaprakların boyutunda yuvarlak bir tepside yapabilirsiniz, ben dikdörtgen borcamda yaptığım için kırarak yaptım.
Önce şerbeti için süt ve şekeri bir tencereye koyup şeker eriyene kadar pişirelim.Şeker eridikten sonra vanilya koyup karıştırıp ocaktan alalım ve ılımaya bırakalım.Süt çok sıcak olmayacak çok da soğuk olmayacak.
Borcama 1-2 yemek kaşığı süt koyduktan sonra güllaçları kırarak dizelim ve her seferinde süt gezdirerek ıslatalım yarısından sonra orta kata dövülmüş fındık ve ceviz içi koyalım. Daha sonra aynı şekilde güllaçları dizelim..Süt yetmezse ilave yapabilirsiniz çünkü  güllaçlar durdukça çekiyor ve kuru olabiliyor ben çok kuru sevmediğim için bazen ilave yapıyorum.
En son dizme ve ıslama işlemi bittikten sonra dilediğiniz gibi süsleyin ve buzdolabında birkaç saat dinlendirin. Ben üzerini biraz vişne ve artan ceviz-fındık içi ile süsledim. Sembolik olması açısından da evde bulunan şeker hamuruyla gül figürü yapıp sunumu taçlandırmak istedim..
Soğuk servis etmenizi tavsiye ederim.

Tekrardan en huzurlu ay olan 11 ayın sultanı Ramazan ayına ulaşabilmek temennisiyle.

Afiyet olsun..

Bon Appetit!

3 yorum:

  1. Eline saglik cok guzel gorunuyo gullac yemek icin ramazani sabirsizlikla bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. Eline saglik cok guzel gorunuyo gullac yemek icin ramazani sabirsizlikla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sağ salim Ramazan ayına çıkabiliriz, yufkacılarda normal zamanlarda da satılıyor diye biliyorum. Marketlerde pek bulunmazda.

      Sil