Translate

26 Ocak 2017 Perşembe

Kızarmış Peynir Topları

Kahvaltılık peynir topları
Kızarmış Peynir Topları

İsviçre Alp dağlarında  çıplak ayaklarıyla koşup oynayan Heidi'nin  (Haydi'nin) dedesiyle birlikte  sürekli peynir kızarttığına şahit olmuşsunuzdur herhalde değil mi? itiraf edin sizin de tıpkı benim gibi canınız çekiyodu, hatta tavada peynir eritip denemiş bile olabilirsiniz ;) İşte taaaaa o dönemlerden beri çok severim ben peynir kızartmasını. Evet şimdi hellim peyniri kızartması, şişte peynir kızartma hatta peynir fondüsü bile yapıyorum  ama nedense o çizgi filmde her şey o kadar  başka o kadar doğaldı ki peyniri kendilerinin yapmaları sonra ateşte kızartmaları falan yani çocukluk mu ne bilmiyorum herşeyi o kadar güzel yapan..? Benim jenerasyon çok iyi bilir aslında ne demek istediğimi.. şimdilerde de Heidi çizgi filmi var ama çizimleri baya değişmiş bana çok sempatik gelmedi ne varsa bizim dönemde varmış gibi  geliyor bana ;)
Neyse bugün bu tarifi paylaşırken birden o dönemler geldi aklıma sizlerle de paylaşmak istedim, o anları hatırlatıp yüzünüzde küçücük bir tebessüm oluşturabildiysem ne mutlu bana, madem hatırladık o dönemlere ait bir iki kare paylaşmadan olmaz;)

 


O  halde bugün bana o güzel günleri hatırlatan kızarmış peynir toplarının pratik tarifine geçelim.

Malzemeler
  • 1 paket lor peyniri (500 gr) (sizler oranları değiştirebilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1,5-2 yemek kaşığı çörek otu
  • Pul biber
  • Bir tutam ince doğranmış maydanoz (sapları hariç)
Pane İçin;
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı galeta unu
Hazırlanışı

Bir kaba lor peynirini ve diğer malzemeleri (maydanoz, çörek otu, pul biber, sıvıyağ, 1 kaşık un) koyup güzelce yoğurup top şeklinde yuvarlayın ve önce una daha sonra çırpılmış yumurtaya ve son olarak da galeta ununa bulayıp kızgın yağda kızartın. Son olarak havlu kağıt serilmiş bir tabağa alın ve sıcak  sıcak servis edin.

*** Lor peyniriniz çok tuzsuz ise tuz ilave edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

Bon Appetit!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder