Translate

30 Aralık 2016 Cuma

Mug Cake


MUG CAKE (TENCEREDE FİNCAN KEK)

Merhabalar, sizlerle görüntüsü kadar tadı da muhteşem olan  anlatımı uzun ve detaylı ama yapılışı kolay mı kolay bir fincan kek tarifi paylaşacağım.
Kahve molalarına  eşlik edecek olan bu nefis tarifi misafirleriniz de çok sevecek . Dilerseniz bir lav kek edasıyla fincanda ya da kupada yiyebilir  ya da soğumasını bekleyerek ters çevirip servis edebilirsiniz. Portakal kabuğu rendesi eklediğim bu harika keki çok sevgili kardeşim nefis tadından ötürü Eti cin'e benzetti;) Sanırım Eti cin'in o muhteşem tadını bilmeyeniniz yoktur.Evet öyleyse Eti cinseverlere hitap eden bu lezzetin yapılışına geçelim (reklam gibi oldu sanki ama tadını tarif etmek için aklıma ilk gelen tabiri kullandım.)

Not: Telefondan (mobil) girenler görsellere tıklayarak resmi daha net görebilirler.
  
Fincan Kek
 
  Soğuduktan sonra foto 2' deki gibi servis edebilir ya da yan yatırıp yuvarlak dilimler halinde kesebilirsiniz, şuan görseli yok ama ben dilim dilim kesmiştim öyle de çok şık oluyor.


Tencerede fincan Kek
Mug Cake





Tencerede Fincan Kek
 


Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 1/2 (yarım) çay bardağı ayçiçek yağı
  • 2 çay bardağı un
  • 3 tatlı kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı damla çikolata
  • 2 yemek kaşığı dövülmüş fındık
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • Fincanları yağlamak için tereyağı (siz ayçiçek yağı da kullanabilirsiniz.)


Hazırlanışı:
  • Bir karıştırma kabının içine yumurtaları kırın ve şekeri ilave ederek rengi beyaza dönene kadar mikserle çırpın.
  • Süt ve ayçiçek yağını da ekleyerek karıştırmaya devam edin.
  • Elenmiş un, kakao, kabartma tozu ve vanilini de ekleyerek karıştırın.
  • Son olarak damla çikolatayı, dövülmüş fındık içini ve tarifin bana göre olmazsa olmazı portakal kabuğu rendesini de ekleyerek karıştırma işini sonlandırın.( Ben bir orta boy portakalın kabuğunu  az bir kısmı kalıncaya kadar rendeledim, beyaz kısımları rendelemeyin ki acı olmasın.)
  • Kupa veya fincanları tereyağı ile yağlayın, iç kısmının her tarafı yağlanmış olsun, püf noktası aşağıdan yukarıya doğru yol yaparak parmak yardımıyla yağlayın bu olay kekin o yolu takip ederek kolay kabarmasını sağlayacaktır, ben oda sıcaklığındaki tereyağını kullandım.
  • Fincan veya kupalara yarısından biraz fazla olacak şekilde kek harcını paylaştırın , kabarma payı ayırın.
  • Bir tencereye fincanların yarısına kadar gelecek şekilde ılık su ekleyin.(Ben çelik tencere kullandım.)
  • Pişme esnasında yukarı çıkacak su buharının keklerin üzerine gelmemesi için temiz bir bezi tencerenin üzerine örtüp kapağını kapatın.
  • Su kaynayana kadar yüksek ateşte pişirdiğiniz kekleri, kaynadıktan sonra kısık ateşte 20 dakika kadar daha pişirin.
  • Kapağını açmadan 10 dakika kadar dinlendirdiğiniz kekleri fincanda ya da ters çevirerek servis tabaklarına alabilirsiniz.
NOT:Eğer tarifi mikrodalga fırında yapacaksanız 1000 watt'lık ısıda 3 dakika kadar kısa bir sürede pişirebilirsiniz.

      Bon Appetit!



4 yorum:

  1. Tarif icin tesekkur ederim yaptim cok guzel oldu cocuklarim cok begendi hepsinin elinde kasik fincandan cikarmadan yediler

    YanıtlaSil