Translate

14 Şubat 2017 Salı

Cakepops ( Happy Valentine's Day ❤)

 


İpeksi Mutfak
Cakepops
İpeksi Mutfak
Sevgililer Günü Cakepopsu


Merhabalar, yine çok özel ve şık bir tarifle sizlerleyim. Sevgililer Günü için yaptığım cakepopsların yapılışını anlatacağım bugün. Çok pratik aslında ama çikolata ile kaplanması vs. çok uğraştırıyor.Ben bu harika kutuları daha önce makaron yaptığımda içine koyarım diye almıştım ama sevgililer günü cakepopsları için kullanmak nasip oldu.. aslında kutuya girmeden iki lokmada biterdi bu harika şeyler ancak çok sevdiğim bir arkadaşımla eşine hediye ettim ben iki kutuyu da;) yani evde kimseye bişey kalmadı..şuan yoğun talep var tekrar yapmam konusunda ama bakalım;) 

İpeksi Mutfak
Sevgililer Günü Cakepopsu
İşte böyle de kurdele vs. süsleyerek pasta altı kağıtlarına da şirin bi not yazıp hediyemi tamamladım.

İpeksi Mutfak
Cakepops
En şık butik pastanelerden alınanlardan çok daha lezzetli ve şık olan tarife geçelim dilerseniz.

Malzemeler:
  • 1 adet Hindistan cevizli baton kek
  • 1 adet Kakaolu baton kek (Ben genellikle artan pandispanya ya da kekleri kullanıyorum ama bu tarifi yaparken evde artan kek yoktu ve hazır baton kek kullandım.)
  • Yarım su bardağı kırılmış fındık içi
  • 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Yaklaşık yarım çay bardağı süt
  • 2-3 yemek kaşığı kadar çilekli sos (daha önce yaptığım pastadan artmıştı, kullanmak istedim.)
  • 100 gr beyaz kuvertür çikolata
  • 150 gr bitter çikolata ya da sütlü çikolata
  • Renkli şeker hamuru
  • Renkli  şerit pasta üstü süsleri
  • Renkli minik drajeler
  • Renkli minik kalp şekerler
  • Yağlı fırın kağıdı
  • Minik truf kapsülleri (Ambalaj malzemesi satılan yerden aldım.)
  • 2 adet  uygun kutu (Ben ambalaj malzemeleri satan yerden aldım.)
  • 2 farklı kurdele
Hazırlanışı:

Ben ilk önce Hindistan cevizli  baton keki rondodan çektim daha sonra içine 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi katıp aromayı yoğunlaştırmak istedim ve son olarak yarım çay bardağı süt ekleyip güzelce yoğurdum.Yuvarlanacak kıvama geldiyse süt eklemeyi bırakın, eğer katı olduysa süt  ekleyebilirsiniz.Cıvık olursa yine kek kırıntıları eklemeye devam edin.Bu şekilde istenilen kıvam yakalandıktan sonra bütün hamuru minik yuvarlaklar haline getirdim ve diğer cakeposların yapımına  geçtim. Bu arada cakepopsları buzdolabına kaldırdım ki iyice içini çekip sertleşşin ve çikolata kaplama işini daha rahat yapalım diye.

Kakaolu cakepopslar için de aynı şekilde kakaolu baton keki rondodan çektim ve içine yarım su bardağı çekilmiş fındık içi ekledim.Daha önceden yaptığım pastadan artan çilekli sostan kullandım ve yaklaşık 2-3 yemek kaşığı kadar ekledim kekin içine ve son olarak 1-2 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı da ekleyerek güzelce yoğurdum.Cıvık olması halinde sıvı malzemeleri azaltıp kek ekleyebilirsiniz. İstenilen kıvam yakalandıktan sonra yine iyice yoğurup minik toplar elde edelim ve son olarak yine buzdolabına kaldırın.

Bir yandan benmari usulü çikolata eritme işlemine geçiyoruz cakeposlar dolapta iken.İlk Hindistan cevizli yaptığım topları kaplamak istiyorum ve bunun için beyaz çikolata kullandım.Benmari usulünü daha önce anlatmıştım bir cezvenin yarısına kadar su doldurun ve orta ateşli ocağa alalım çikolatalarımızı ısıya dayanıklı bir kaba koyup cezvenin üzerine oturtalım kase türü bu kabın cezveden büyük olması lazım ki asla suyla temas etmesin suyun buharı ile çikolata eriyecek.Eriyen çikolatanın içine sırayla topları koyup her tarafını çikolata ile kaplayalım ve yağlanmış fırın kağıdına dizelim bu arada çikolata tam donmadan renkli şekerler vs ile süsleyelim ki üzerine yapışşsın ve son olarak yine yağlı kağıtta olan ve çikolata ile kaplanıp şekerler ile süslenen cakepopsları buzdolabına kaldırın ve güzelce çikolataların donmasını bekleyin.

Kakaolu cakepopslar için de yine aynı şekilde bitter ve sütlü çikolatayı benmari usulü eritip cakepopsları kapladım ve süsledim son olarak da yine dolaba kaldırdım.

Bütün işlemler bittikten sonra ben mini kapsüllere koydum bütün topları ve daha önce aldığım pembe ve fuşya renkli kutuya dizdim.. tabi işin içinde ben olunca öyle sıradan bir süsleme olmaz önce kırmızı gül yaprakları koydum kutuya daha sonra kapsüldeki cakepopsları dizdim ve son olarak da kutuyu kapatıp güzel bir fiyonkla süsledim.. eee tabii güzel notumu da yazmayı unutmadım.

Umarım güzel bir sevgililer günü olur sizler için, herkesin sevgililer günü kutlu olsun.

Happy Valentine's Day ❤


İpeksi Mutfak


İpeksi Mutfak
cakepops


İpeksi Mutfak
cakepops




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder